teisipäev, 15. juuli 2014

Rattaretk Kuressaarde 11.-13.07.2014

Möödunud talvel tekkis Luil ja Alekseil idee sõita "10+" ehk suuremate laste rühmaga Kuressaarde osalemaks nii suvefestivalil "Kindlus üle aegade" kui külastamaks muid toredaid paiku.
Talvel veerema pandud pall kasvas muidugi kohe suuremaks ja suuremaks ning reede hommikul oli meid korraga retkele asutumas päris pisikestest kuni seniorideni välja :)))
Startisime peale pisukest pakkimist ja hommikupalvust Emmaste kooli juurest. Ühe auto ja kümne jalgrattaga. Kõik lapsed pisemast suuremani said kordamööda jalgratastele ning läbisid lühemaid või pikemaid vahemaid. Kokku sõitsime maha vast pisut enam kui sadakond kilomeetrit, pidades iga kümne tagant pause.
Kolmandast peatusest alates liitus meie grupiga pisteliselt veel teinegi autotäis rahvast ning järgnevatel päevadel veel nii mõnigi rattur ja autosõitja.
Peatuspaikadevalikul usaldasime Taevase Isa juhtimist ning see tasus end kuhjaga.
Leidus nii maasikavälusi ja puid kiige riputamiseks, kenasi kemmerguid kehakergenduseks,
kui ka suuremate söömaaegade tarvis pinke- laudu ja vihma ajaks ka katusealune ruum.
Saime näha toredaid paiku ning kohtasime lahkeid ja vastutulelikke saarlasi.
Ka meie ööbimiskoha kaheks ööks ja kolmeks päevaks oli Jumal valinud just meie kõigi erinevaid soove ja vajadusi arvestades. On võimatu sõnadesse panna seda detailide- ja nüansiderohkust, mida sisaldab Issanda eelhoolitsus ja arm!
Laurentsiuse koguduse emade ja laste varjupaiga ja kogudusemaja ruumidest sai nädalavahetuse ajaks "hiidlaste peastaap", kus võtsime vastu ja toitlustasime nii oma saarelt tulnud kui kaugemaid külalisi.
Ja ikka ning jälle toimis lihtne valem: 5 leiba ja 2 kala välja andes kogud kokku korvitäisi ning varud ei kahane.
 Meie varudest rääkides saime selle reisi transpordi ja ööbimiskulude jaoks toetuse Luguse koguduselt. Olgu, et selle koguduse enamus liikmeid (loe: 3) on juba 86 aastased, ei väsi nad meie pereosadust ja pühapäevakoolide lapsi palvekätel kandmast! Ka sel korral oli nende palvetugi kogu reisi vältel meiega ning ka aineline abi polnud kesine. Suur tänu selle eest!
Kõik muud kulud katsime nagu alati ühise perena ja näpuga järge ajamata algkoguduse kombel.

Festivaliprogrammis osalesime jaokaupa, andsime üksteisele puhkust ja võimalusi ka lasteta käia tõsisematel koosolekutel ning lastele omakorda võimalusi mängida ja lustida kristlastest kaaslastega.
Ka meie oma seltskonnaga pidasime talvekiriku ruumis õhtu- ja hommikupalvusi ning käisime pühapäevahommikustel teenistustel: pooled festivali suurimal lõpukoosolekul, pooled meid võõrustanud Laurentsiuse koguduse jumalateenistusel.

Saime nii oma Võidutallega särkides liikudes Jumalat ning ligimesi teenida, kui olla ise teenitud, õnnistada ja olla teiste poolt õnnistatud.
Reisimuljeid saavad peagi kõik osalenud kodusaarel koosolekutel jagama, retke lõppedes lahkusime aga teineteisest kindla veendumusega, et selle seltskonnaga läheksime Issanda juhatusel igal ajal veel "luurele".
Tiimitöö oli ideaalne, igaüks seisis oma talendiga just selles paigas, kus teda ja tema tuge vaja oli.
Ja kes teisi kastab, saab ise kastetud - kodusadamas seisis meil vastas lausa plakatiga tervituskomisjon :)))
Iga retkel osalenud pere sai Kadrilt lillekimbu, õhupalli ja kommikoti ning iga tubli rattur kosutuseks jäätise.
Kolm päeva kestnud kokkamise järel tegi mulle ülisuurt rõõmu ka eelviimasel pausil saadud telefonikõne, mis teatas, et järgmisel päeval ootab kõiki peresi kodusaarel ees mitmekümnelitrine tasuta piima - õnnistus.
Jumal mõtleb iga pisiasja peale!
Tänu olgu Jumalale!
Rohkem pilte vaata siit.
**********************************
Rattaretkeliste päevakava:
I päev:
u.7.00 Kogunemine Emmaste kooli juures, pakkimine, palvus.
8.15 praamiga Saaremaale
Rattasõit tunniajaste etappide kaupa. Peatuspaikades näks ja soovijate väljavahetused autosolijatega. Kolmandas peatupunktis oli ühine lõunasöök.
(Peatused: Angla tuulikud, maasikavälu metsatukas, Eikla palvemaja õu, Peeter- Pauli kiriku juures).
16.00 Ööbimiskohta jõudmine, puhkus, majutumine.
19.00 Õhtupalvus ööbimiskohas Lui eestvedamisel.
Ühine õhtusöök.
Vaba aeg linnas, ööbimiskohas.

II päev:
9.00 äratus, ühine hommikusöök
10.00 Lapsed mänguväljakul Alekseiga
11.00 Kids Games (lapsed Markoga)/ "Usuisade kindlus" Siionis (Lui, Ülo, Aleksei)
14.00 Ühine lõunasöök ööbimiskohas, ettevalmistused õhtuks.
16.00 Külalised Pärnust, Soomest ja Hiiumaalt, laste mängud Aleksei eestvedamisel.
18.00 Õhtupalvus, ühine õhtusöök öömajas
20.00 Helisevad orelid kontsert Laurentsiuses
21.00 Ujumine Titerannas

III päev
8.30 äratus, koristamine, asjade kokkupakkimine
9.30 ühine hommikusöök
11.00 Peajumalateenistus Siionis/ Laurentsiuse teenistus armulauaga
13.30 Lõunaoode ja ärasõit
Tunniajaste etappidega rattasõit kodu poole, väiksemate vahetused peatupaikades.
(Peatusime "Saksa talupoe" juures, metsatukas, Karja pagariäri juures ja sadamahoones.) Viimases peatuses vihmavarjus ühine söömaaeg.
20.00 praamiga Hiiumaale
21.30 Sõrul soe vastuvõtt ja 22.00 kooli juures lõpupalve.